A posta egy kifejezetten környezetszennyező rendszer. Erről persze aligha tehet, hisz a leveleket, csomagokat valahogy el kell juttatni a címzetteknek, biciklivel pedig nem lehet több száz kilométert letekerni egyetlen kézbesítés miatt. Azonban vannak olyan aspektusai, amelyeket ma már meglehet elektronikusan is oldani, ezzel is rengeteg üzemanyagot, ezáltal pedig szennyezést megspórolva. Ilyen például az elektronikus számlázás, illetve az elektronikus számla kiküldés. Az EnergyHub saját magán mutatja be, mekkora szívességet teszünk azzal, ha a számlákat elektronikusan küldjük ki partnereinknek.

Fontos leszögezni, hogy a számlák elektronikus továbbítása nem egyenlő az elektronikus számlával, azaz e-számlával. Utóbbi egy digitális számla, amit a cégeknek, fogyasztóknak digitálisan el kell tárolni, meg kell őrizni, ami könnyen problémásabb lehet, mint a hagyományos, kézzel fogható számlák kezelése és megőrzése. Az elektronikusan továbbított számla viszont tulajdonképpen egy email útján kiküldött hagyományos számla: amint megkaptuk a számlát, azt ki kell nyomtatni, betenni a könyvelésbe és rendben is van.

Az EnergyHub havonta átlagosan 600 számlát küld ki postai úton, ami éves szinten 7.900 papír alapon küldött számlát jelent. Ha feltételezzük, hogy egy levelet átlagosan 19 kilométerre kell elszállítani (becsült érték), akkor összesen 136.800 kilométert kell megtennie a postakocsiknak csak a cégünk küldeményei miatt. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben elektronikus továbbításra váltanának az ügyfelek, az 136.800 kilométerrel kevesebb éves kilométerfutást jelentene a postaszolgálatnak.

Innen már nem nehéz kiszámolni, hogy amennyiben például a posta egy Euro 5 környezetvédelmi kategóriájú gépjárművekkel szállít, amik átlagosan 7,2 litert dízel üzemagyagot fogyasztanak 100 kilométeren, akkor mennyi szén-dioxid (0,19 kg/km), nitrogén-oxid (NOx, 180 mg/km) és PM részecske (5 mg/km) kibocsátást spórolunk meg az elektronikus úton történő számla kézbesítéssel. Ezen számok alapján megközelítőleg évente 9.850 liter dízel üzemanyag, 25.922 kg szén-dioxid, 24,62 kg NOx és 0,68 kg PM részecske kibocsátásától kímélhetjük meg környezetünket.

Ezek a számok még akkor is jelentősek, ha a posta természetesen nem csak a mi levelünkkel teszi meg ezt a távot, ebben az esetben a kibocsátások több megrendelő között oszlanak meg. Könnyű belátni, hogy milyen pozitív, környezetkímélő hatásai vannak bizonyos dokumentumok, akár számlák elektronikus küldésének. Azokról a közvetett előnyökről nem is beszélve, amit az így okozott motor kenőanyag megtakarítása, a fékpofák, kuplungtárcsák, ékszíjak kopása miatti légterhelés csökkenése okoz.