Magyarország a Nemzeti Energia- és Klímatervben célul tűzte ki, hogy végsőenergia-felhasználása 2030-ban ne haladja meg a 2005-ös 785 PJ értéket. Ehhez a 2021-től 2030 végéig tartó időszakban évi 0,8%-os energiamegtakarítást és – a teljes időszakot lefedő élettartamú szakpolitikai intézkedéseket feltételezve – évi 7 PJ új megtakarítás szükséges. A 2014-2020-as időszakban bevezetett energiahatékonysági programok és intézkedések...
Tovább olvasomKik az EKR kötelezettek? Közlekedési célú üzemanyagot végső felhasználók részére értékesítők Földgáz egyetemes szolgáltatók Földgázkereskedők Villamosenergia egyetemes szolgáltatók Villamosenergia-kereskedők Hogy történik a Kötelezettség mértékének a megállapítása? A kötelezett a 2021. évben az általa 2019-ben végső felhasználók részére Magyarországon értékesített, kötelezettség alá vont energiamennyiség 0,05%-ának, a 2022. évben az általa 2020-ban végső felhasználók részére Magyarországon értékesített,...
Tovább olvasomAz Európában már 16 tagállamban sikerrel alkalmazott rendszer lényege, hogy a kötelezetteknek olyan programokat kell bevezetniük és olyan intézkedéseket kell végrehajtaniuk, amelyek a végfelhasználó oldalán igazolt energiamegtakarítást eredményeznek. Végfelhasználónál elvégzett, hitelesített energiahatékonysági beruházás például egy idős, nem hatékonyan működő gépsor modernebbre cserélése, épületek felújítása stb. A kötelezettségi rendszer kedvezményezettjei a hazai vállalati és lakossági végfogyasztók...
Tovább olvasomAz energiahatékonyságról szóló 2015. évi LVII. törvény és a Az energiahatékonyságról szóló törvény végrehajtásáról szóló 122/2015. (V.26.) Korm. rendelet előírja, hogy 2015. decemberétől minden hazánkban működő nagyvállalat köteles négyévente energetikai auditálást végeztetni. Az audit a fogyasztás nagyságától és típusától függetlenül minden olyan energiafogyasztót megcéloz, amely javítani akarja energiahatékonyságát, csökkenteni energiafelhasználását. Az auditban három elkülönített kategóriában...
Tovább olvasomAz ESG – az angol Environmental, Social és Governance szavak rövidítése – egy olyan keretrendszert jelöl, amelynek célja, hogy a pénz- és tőkepiaci szereplők a fenntarthatóság szempontjából objektíven ítélhessék meg a gazdálkodó szervezetek tevékenységét. Az elmúlt időszak változásainak köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek a környezetvédelmi és fenntarthatósági (ESG) szempontok is, a vállalatokkal szemben pedig egyre...
Tovább olvasomAz 1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról (továbbiakban TAO törvény) alapján, minden olyan szervezetnek, amely jövedelem- és vagyonszerzésre irányuló vállalkozási tevékenységet végez, társasági adó fizetési kötelezettsége van. Az adó alapértéke jelenleg az adózás előtti eredmény 9 százaléka. Az oldalon tárgyalt feltételek mellett a befizetendő adó összege csökkenthető. A TAO törvény és...
Tovább olvasomA 2007. évi LXXXVI törvény a villamos energiáról (továbbiakban VET) és a 273/2007 Kormányrendelet a törvény végrehajtásáról (továbbiakban VHR) részletesen rendelkezik a magánvezetéken történő villamos energia továbbadás szabályairól. A földgáz továbbadás szabályait a 2008. évi XI. törvény a földgázellátásról és a végrehajtásáról szóló 19/2009. (I.30.) kormányrendelet határozza meg. Amennyiben bérlőként bíznak meg minket, jellemzően az...
Tovább olvasomSzolgáltatásunkban professzionális szakemberek segítségével vállaljuk a 666/2020. (XII. 28.) Kormányrendeletben rögzítettek szerint, a jogszabályban érintett rendszerekre vonatkozó energetikai felülvizsgálatot. A rendelet hatálya alá tartozó hőtermelő berendezések és légkondicionáló rendszerek energetikai felülvizsgálatának célja a berendezés és a rendszer energetikai hatékonyságára vonatkozó tájékoztatás. A rendelet hatálya alá az alábbi berendezések tartoznak: 70 kW-nál nagyobb effektív névleges teljesítményű...
Tovább olvasomAz energiaoptimalizálási szolgáltatásunk keretében az energia számlák és szerződések (áram, gáz, távhő) felülvizsgálatával visszamenőlegesen felderítjük és visszatéríttetjük a jogszabályoktól eltérő, esetleges túlszámlázásokat a kereskedőktől, elosztóktól vagy bérbeadóktól, az energia számlák és szerződések (áram, gáz, távhő) felülvizsgálatával felderítjük az aktuális jogszabályok által elérhető energiaköltség optimalizáló lehetőségeket, majd a javaslatokat egyeztetés után közösen megvalósítjuk, a megvalósult intézkedésekből...
Tovább olvasomKollégáink folyamatosan figyelemmel kísérik az energiajogi szabályozás területét érintő törvényi és jogszabályi változásokat mind villamos és földgáz energia, mind a távhő felhasználás tekintetében. Ennek megfelelően szakmai támogatást, érdekképviseletet tudunk biztosítani, hogy energetikai jogsértés ne érje Vállalkozásukat (pl. jogszabálynak ellentmondó villamos energia továbbadás esetén).
Tovább olvasom